Sprzedaż coaching’owa jest podobnie jak sam coaching oparta na umiejętnym zadawaniu pytań naszemu rozmówcy (w tym momencie klientowi).
Odpowiednio zadane pytania otwarte potrafią m.in.:
- dać nam przewagę w prowadzeniu rozmowy
- wykreować w kliencie potrzebę zakupu, której on nie miał w początkowej fazie rozmowy
- otworzyć klienta na zbudowanie dobrej relacji biznesowej i zaufania do siebie
- dostarczyć nam właściwych informacji o kliencie i sposobie jego myślenia (analityk, strateg, …)
- odkryć jakie potrzeby klienta musimy zaspokoić, żeby od nas kupił (bezpieczeństwa, spokoju, finansowe, …)
- łatwiej zamknąć sprzedaż
- dokonać próbnej sprzedaży
- lepiej dopasować naszą ofertę
- odkryć z jakim typem klienta mamy do czynienia i jak prowadzić rozmowę, aby nas wysłuchał
- i wiele innych elementów, które prowadzą do finalizowania sprzedaży.
Zapewne nie raz zdarzyło Ci się zapomnieć o zadaniu klientowi ważnego dla Ciebie pytania podczas rozmowy bezpośredniej czy tez telefonicznej. Stajesz przed koniecznością zadzwonienia do niego i dopytania. Zadajesz sobie wówczas pytanie o swój profesjonalizm, czy nie zostanie to źle odebrane. Otóż nie! To nic strasznego, wręcz przeciwnie jest to kolejna okazja do pogłębienia Twojej relacji z klientem. Wg statystyk budowanie dobrej relacji z klientem zależy w dużej mierze od ilości kontaktów z klientem. 10 kontaktów (bezpośrednich, telefonicznych, bądź e-mailowych) buduje trwałe relacje. Potraktuj więc konieczność zadzwonienia do klienta i dopytania go, jako kolejną szansę na budowanie relacji. Żeby zminimalizować swoje opory przed tym oraz opory klienta przed odpowiedzią na Twoje pytanie zacznij od wyjaśnienia mu dlaczego dzwonisz i w jakim celu potrzebujesz się tego dowiedzieć. Klient też człowiek, więc zrozumie. Więcej na temat sprzedaży technika zadawania pytań dowiesz się na szkoleniu: „Sprzedaż coaching’owa poprzez skuteczne zadawanie pytań”